Ansiktspeeling

4 Aug

Vi fortsätter på ämnet peeling med den här ansiktspeelingen. Det finns säkert en mängd recept på nätet men det här är ett av dem jag testat och som jag gillar. Får inte riktigt till konsistensen som jag vill ha den, den blir ganska smulig, så jag kanske justerar och ändrar lite nästa gång.
3 msk extra virgin olivolja
2 msk flytande honung
1,25 dl strösocker

Blanda ihop allt. Det blir som sagt mycket smuligare än jag trodde så man får hålla sig över handfatet när man peelar sig för det bara ramlar av. Men fortsätt skrubba in det i ca 1 minut. Förvara i plastburk med lock men inte i kylen! Ska hålla runt en månad.

Lycka till!

Ett svar to “Ansiktspeeling”

  1. sara 5 augusti, 2010 den 03:20 #

    svar: åh, tack! hihi. inte så fantasifullt men jag gillar det. 😉

Kommentera

